czwartek, 7 kwietnia 2011

Nasi Milusińscy-Dzieci o świętach:

 Lubię Święta, bo można porozmawiać z Mikołajem, dostać prezent, można też porozmawiać z Jezusem(Paweł 10 lat)
Lubię Święta, bo można dostać prezent, spotkać bliskich, spotkać się z Bogiem, podzielić się opłatkiem (Marcin 12 lat) 
Lubię Święta, bo modlimy się do Boga i prosimy go, żebyśmy zawsze byli zdrowi, żeby to były przecudowne Święta. Lubię patrzeć na choinkę, zobaczyć pierwszą gwiazdkę na niebie, dobrze się bawić i składać sobie życzenia.(Monika F. 13 lat
Lubię Święta, ale jak zostaję w Domu Dziecka, to jest mi smutno, nawet wtedy, kiedy dostanę prezenty. Może w tym roku ktoś mnie zabierze do prawdziwego domu, na zawsze.(Łukasz 11 lat)
Na Święta zapala się świeczki, a choinkę przynosi z piwnicy( Kamila 3 lata) 
Napisałam list do Mikołaja i mama zabrała go na pocztę. To już są Święta(Konrad 3lata)
Święta kojarzą mi się z prezentami. Wigilia jest, choinka, dzieli się wtedy z opłatkiem i wszyscy się cieszą. Myślę, że to mój wujek jest Mikołajem( Piotrek 13 lat)
Święta kojarzą mi się z Gwiazdką Betlejemską, ze żłobkiem, choinką, prezentami, Świętym Mikołajem, ze wstrętnym karpiem i wspaniałym pieczonym schabem babci. Święta to robienie zabawek na choinkę i spotkanie z rodziną. Wtedy jest taka miła atmosfera i jest coś w powietrzu, tak ładnie pachnie (Paulina 13 lat)
Ja sama nie obchodzę Świąt Bożego Narodzenia. Kojarzą mi się z wyśmiewaniem koleżanek z klasy. Głównym tematem jest:, Dlaczego nie obchodzisz Świąt? Tłumaczę im to od trzech lat, a one i tak nie rozumieją. Zdążyłam się przyzwyczaić ( Nela 7lat) 
Na temat Świąt wypowiadały się dzieci z warszawskiego Domu Dziecka oraz Klubu Przyjaciół przy ul. Targowej w Warszawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz